Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2010 15:32 - КАКВО Е ФРАНЧАЙЗИНГ И ЗАЩО ГО ИЗБИРАМЕ ЗА НАШ БИЗНЕС МОДЕЛ ? - част 2
Автор: psychonet Категория: Други   
Прочетен: 1118 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.08.2010 15:33


КАКВО Е ФРАНЧАЙЗИНГ

И ЗАЩО ИЗБИРАМЕ НЕГО ЗА БИЗНЕС МОДЕЛ ?

 
Мрежата ни се основава на франчайзингов принцип, който се е доказал, като най-ефективния бизнес модел за стартиране и развитие на малък бизнес, както по света, така и у нас. В нашия случай това е франчайзинг на услуги - основно психологически.


Доказано е, че най-безопасният начин за стартиране на нов бизнес е франчайзинговият модел и договор. Според изследване на Международната франчайз-асоциация (МФА) около 97% от франчайз-предприятията, създадени през пет годишния период, в които е проведено изследването, в края на петата година са били все още на пазара. Този процент е значително по-висок от средния процент на успех сред всички фирми, който за САЩ се оценява на 40% след първите 2 години от създаване на фирмите и на 10% след 10 години, а у нас доста по-малко.


При франчайзингът има две страни – франчайзодател и франчайзополучател.

 

Франчайзодателят, в нашия случай това сме ние, Институт Ре-Генезис и свързаните с него организации, предоставя на другата страна (на Вас) ноу-хау, начално и периодично обучение на персонала, текущо консултиране и съдействие, маркетингова стратегия, концепция за управление и други характерни за самия бизнес информации, услуги, продукти и активи.

От своя страна, франчайзополучателят, в нашия случай това сте Вие, като фирма или като индивид, се задължава да се придържа към зададените от франчайзодателя общ и специфичен подход, методи, техники, алгоритъм за бързо и ефективно справяне с конкретни психологични проблеми и произтичащите от това стандарти за качество на предоставяните продукти и услуги, да следва неговата маркетингова политика, марка, модели и цени и да предоставя периодично подробна финансова, маркетингова и професионална информация.

 

Ползата за франчайзополучателя е, че без да инвестира значителни свои средства, той получава готов продукт, услуга, схема, която е работеща, а ползата за франчайзодателя е, че развива с минимални разходи дистрибуциона мрежа, в райони и на пазари, в които пряко и директно не участва.

Ползата и за двете страни, е че се развива и налага единна търговска марка и модел, което само по себе си, оптимизира разходите и ефектите от тази вертикална пазарна интеграция и подобрява популяризиране сред населението на психологичните услуги в регионален и национален мащаб.

               

            По света има десетки хиляди франчайзингови бизнеси.В България те са стотици.

Някои от по-известните франчайзинги у нас са например:


  • McDonalds, KFC, Pizza Hut, Dunkin" Donuts, KFC, Subway и др. – при заведенията за бързо хранене;
  • Shell, Lukoil - при бензиностанциите;
  • Coca Cola – при безалкохолните напитки;
  • Hilton, Sheraton, Radisson, Best Western, Holiday Inn  – при хотелите;
  • Microsoft – при софтуера;
  • AVIS – при рент-а-кар;
  • Оffice1Superstore и „КопиГруп” – при офис машини, изделия и услуги;
  • Санита” – при аптеките;
  • „Форос” при агенциите за недвижими имоти;
  • „Неделя”при сладкарниците;
  • много от по-големите фирми за УЧР също са франчайзингови партньори на известни световни вериги;
  • редица магазини за маркови и бутикови дрехи и други стоки и редица други

 

Ако се интересувате от допълнителна информация за франчайзинга, бихте могли да намерите повече детайли за него в сайтове като: http://www.franchising.bghttp://franchising.start.bg, http://www.franchise-net.bg и др.

До колкото ни е известно, в България няма представителства на чужди франчайзингови компании в областта на практическата психология, а и по света те не са много. Най-общо, причините за това са няколко:

  • самите психолози не са достатъчно предприемчиви, насочени са повече към себе си, а не към пазара;
  • не малко от психолозите са индивидуалисти и трудно си сътрудничат в по-големи мрежи и схеми;
  • повечето психологически продукти и услуги не са достатъчно стандартизирани и пакетирани, така, че да позволяват по-масова дистрибуция и ползване от по-широк кръг колеги, сродни специалисти и клиентите.

 

Ние, от Институт Ре-Генезис, сме наясно с предизвикателствата, както за нас, така и за потенциалните ни партньори, свързани с инициирането, стартирането, разгръщането, функционирането, утвърждаването и разви-тието на подобна професионална и франчайзингова мрежа.

 

            Убедени сме, обаче, първо, че сме създали високо ефективни психологически пакети за реално справяне с широк кръг от психологически проблеми и задачи, и второ, че взаимните ни усилия, в рамките на година-две, ще покажат възможността,  ефективността и многопосочната изгода за всички страни, в т.ч. и за бъдещите ни клиенти от това.

 

В допълнение към това, искаме да подчертаем, че ние практикуваме модела Win/Win (печеля/печелиш) в нашите професионални и бизнес отношения не в някакво необозримо далечно бъдеще, а още в близките седмици или месеци.

Привърженици сме:

- не на йерархичните, властови, инфантилизиращи и правещи психологически и социално зависими отношения и супервизии между „много учен експерт” и „все недоучени негови/нейни обучаеми”,

- а на хоризонталните, мрежови конструктивни и позитивни за всички взаимоотношения и взаимозависимости между равноправни, активни и успяващи хора, развиващи се на основата на обмен на своя личен и професионален опит и интервизия по механизмите на популярната в чужбина „колективна интелигентност”.






Тагове:   модел,   наш,   Какво,


Гласувай:
1
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: psychonet
Категория: Други
Прочетен: 36038
Постинги: 22
Коментари: 0
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Февруари, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728